8 Eenvoudige tips voor het optimaliseren van je Facebook-pagina

Social Media moet een van je belangrijkste ingrediënten zijn als het gaat om marketing. Terwijl sommige marketing technieken bakken met geld kosten, is dit gratis en kan het leiden tot grote winsten.

Het is van belang om je Facebook bedrijfspagina correct te optimaliseren met een aantal SEO factoren om omzet te maximaliseren. Allereerst is er een verband tussen een goed ontwikkelde sociale pagina en de ranking in zoekopdrachten. Een Facebook pagina word als het goed is een ‘second homepage’ voor je online bussines. Omdat er veel online geruchten te vinden zijn over belangrijke regels op Facebook als bedrijfspagina, vind je een aantal bruikbare regels in dit artikel.

Laten we beginnen met de basics:

1. Kies de juiste naam

Als het gaat om de optimalisatie van je Facebook-pagina, is het van belang om de juiste naam te vinden voor je Facebook bedrijfspagina. Je kiest die maar een keer en het is permanent. Het is het belangrijkste om te onthouden, want het is het eerste dat tevoorschijn komt in Google.

Dit is waarom het vullen van je pagina met zoekwoorden niet zal werken. Je zou een spam-achtige indruk geven aan mensen en dit zal ze ontmoedigen. Je hebt een naam nodig dat je bedrijf represent

2. Custom je URL

Neem nooit genoegen met een URL die je automatisch krijgt wanneer je je aanmeld bij Facebook. Je kan op Facebook gemakkelijk je adres personaliseren. Maak het uniek en makkelijk te onthouden. Als je de URL hetzelfde maakt als je Facebook-pagina naam zal dat je bekendheid versterken. Bovendien zal je pagina nog makkelijker te vinden zijn in Google en Facebook.

4

3. Maak het persoonlijk

Zorg ervoor dat je profielfoto, omslagfoto, bio en profiel informatie volledig up-to-date zijn.

Een profiel dat volledig is geeft je pagina een professionele houding en is een duidelijk signaal naar je publiek toe dat je ook daadwerkelijk bezig bent.

Streef bovendien naar samenhang tussen als je Social Media kanalen. Zorg dat de belangrijkste beelden overeenkomen.

4. Besteed extra aandacht aan de ‘over ons’ pagina

De waarheid is dat de bezoekers alle details over je bedrijf willen weten. Denk daarbij aan details, zoals waar je bedrijf is gevestigd, welke dienst je aanbied, wat de openingstijden zijn en ga zo maar door. Daarom is de ‘over ons’ pagina een goede plaats op Facebook om de voordelen en waarden te benadrukken van je diensten aan de klanten. Schrijf een passende en kort maar krachtige omschrijving over je bedrijf, zodat dit ook kan worden weergegeven in de zoekmachine. Zowel op de desktop en mobiel. Kies ook de juiste categorie:

  • Lokale onderneming of plaats
  • Bedrijf, organisatie of instituut
  • Merk of product
  • Artiest, band of bekend persoon
  • Entertainment
  • Community

5. Zet strategisch zoekwoorden in je pagina

5Het optimaliseren van je zoekwoorden is van groot belang zelfs als het gaat om Social Media. Plaats de zoekwoorden op de meest belangrijke plaatsen van je pagina. Bijv. in de URL, pagina titel en in het ‘over ons’ gedeelte. Zorg er echter wel voor dat je niet je hele Facebook-pagina volstopt met zoekwoorden. Hou vast aan een top 6 en benoem ze op een natuurlijke manier in je inhoud.

6. Zet je telefoonnummer en adres op de Facebook-pagina

Het huidige Facebook ontwerpt toont op de voorpagina de categorie, plaats, telefoonnummer en openingstijden. Dus zorg ervoor dat je alles ook volledig invult, zoals je adres, plaats, postcode en lokaal telefoonnummer. Het toevoegen van een adres zorgt er ook weer voor dat je bij lokale zoekopdrachten door klanten hoog terecht komt in de resultaten. Google besteed meer aandacht aan pagina’s die specifieke contact gegevens vermelden.

7. Optimaliseer je Facebook-updates

De eerste 18 tekens van al je Facebook-berichten dienen als een meta-titel in de SERP’s. Maak daar dus daarom goed gebruik van bij het delen van een foto of een bericht.

8. Nieuwe functies toevoegen

Facebook is voortdurend bezig met het introduceren van nieuwe handige tools die het makkelijker maken voor je. Om je pagina goed geoptimaliseerd te houden moet je ervoor zorgen goed een oogje te houden op eventuele nieuwe opties die onstaat en uitgevoerd worden.

Oproep tot actie op Facebook

Het vermelden waard zijn de oproep tot actie knoppen voor Facebook-pagina’s, geïntroduceerd in december 2014. Dankzij de oproep tot actie kunnen mensen makkelijker omgaan met je pagina. Je kan kiezen voor de bijpassende knoppen en die toevoegen aan je Facebook-pagina. De volledige lijst bevat 7 soorten acties:

  • Aanmelden
  • Boek nu – hotel of restaurant reserveren
  • Contacteer ons – contact formulier
  • gebruik App
  • Speel het spel
  • Winkel – e-commerce winkel
  • Bekijk de video

6

Messenger for Business

Onlangs heeft Facebook Messenger gelanceerd voor bedrijven om gebruikers rechtstreeks te laten chatten met bedrijven. Sommige Amerikaanse bedrijven voeren al Real-time gesprekken met hun klanten.

Betalingen via Facebook

Facebook lanceerde een betalings-functie op de Messenger-app beschikbaar op mobiel en desktop. Betalingen kunnen worden gedaan met een debetkaart en het beste deel is.

Echter is het op dit moment alleen beschikbaar in de Verenigde Staten en beperkt tot alleen binnen je vriendenkring. We hopen dat het snel toegankelijk is in meerdere landen en dat het ook nuttig is voor bedrijven

Opgeslagen reacties

Facebook is op dit moment bezig met een nieuw onderzoek naar dat ‘Saved Replies’ heet. Dit moet de communicatie tussen het bedrijf en de consument versnellen. Je kan berichten schrijven en die opslaan als sjabloon voor later, zodat je sneller kunt reageren op klanten.

Conclusie

Natuurlijke is de algemene bedoeling van Facebook om interessante en waardevolle inhoud te tonen aan klanten. Daarom moet je de taal die je gebruikt op Facebook toegankelijk maken voor je publiek, en reageer eenvoudige antwoorden. Het uitvoeren van deze tips zullen de zichtbaarheid en de gebruikerservaring van je Facebook bedrijfspagina verbeteren, die beide van cruciaal belang voor je succes zijn.

Bron: http://www.meltwater.com/blog/8-simple-tips-to-optimize-your-facebook-business-page/