10 Manieren om meer likes op Facebook te behalen

Om meer succes op Facebook te bereiken heb je een betrokken gemeenschap nodig. Het gaat echter niet alleen om likes. Ook de kwaliteit van je Facebook pagina is zeer belangrijk. Het krijgen van goede resultaten op Facebook gaat erom dat je weet wat je nodig hebt om de juiste doelgroep te trekken. Je moet begrijpen hoe Facebook werkt en goed gebruik maken van gratis social media tools om het optimale resultaat te bereiken.

Hier zijn 10 manieren om de kwaliteit van je pagina te verhogen.

1. Optimaliseer je Facebook-pagina Info

Het merendeel van de tijd is het enige wat mensen van je bedrijf op de Facebook-pagina zien een profiel foto, omslagfoto en een korte omschrijving.  Zorg ervoor dat de beelden en de omschrijving op je Facebook-pagina de aandacht trekken.

Maar dat is niet genoeg! Vul zoveel mogelijk informatie in over je bedrijf als je kunt. Selecteer zoveel mogelijk categorieen die van toepassing zijn op je bedrijf. Vermeld de URL van je website, een adres, een telefoonnummer en de openingstijden (indien van toepassing). Al deze informatie zal helpen je pagine weer te geven op Facebook en Google wanneer mensen op zoek zijn naar een bedrijf als dat van jou. Wat ervoor kan zorgen dat je meer likes krijgt!

2. Post boeiende berichten

Het is belangrijk om boeiende, leuke en interessante inhoud op je Facebook-pagina te plaatsen. Facebook updatet voortdurend haar Edgerank algoritme. Dat houd in berichten die vaak likes en opmerkingen krijgen of gedeeld worden een grotere mogelijkheid hebben om mensen te bereiken door middel van de tijdlijn van gebruikers.

Video’s zijn de beste type inhoud die je kunt plaatsen op Facebook voor het vastleggen van de aandacht. Maar zorg ervoor dat de video’s op een optimale lengte zijn om de aandacht van je followers vast te houden en alle inhoud tot zich te laten nemen.

3. Wees actief

Bezoekers van je Facebook-pagina houden er niet van wanneer je niet regelmatig iets post.

Hoe vaak moet je een bericht plaatsen? Er is geen magisch getal, maar velen suggereren drie keer per week tot één per dag.

Je kan ook gebruik maken van je Facebook-pagina  Inzicht en bekijken op welke dagen (en tijden) je doelgroep actief is op Facebook. Bericht op piekmomenten wanneer je pupliek online is. En experimenteer met de tijd waarop bezoekers bezig zijn met jou bericht.

4. Promoot je Facebook-pagina, overal

Zodra alle informatie en inhoud op je Facebook-pagina gereed is moet je ervoor zorgen dat je het deelt met alle mogelijkheden die je bezit en beheert.

Denk aan het promoten van je Facebook-pagina op je website (homepage), je e-mailhandtekening, visitekaartjes en alle andere digitale marketing materialen.

Zorg ervoor om het zo makkelijk mogelijk te maken voor het publiek om op je Facebook-pagina te komen met één klik. Meer over dit hieronder in punt 6.

5. Nodig je bestaande gemeenschap uit

Je hebt een gemeenschap die binnen handbereik is. Denk daarbij aan medewerkers, huidige klanten, zakelijke partners. Ze zijn waarschijnlijk de eerste die je inhoud interresant en deelbaar vinden. Waarom zou je ze niet een persoonlijke uitnodiging sturen om hen te vragen of ze je Facebook-pagina willen liken?

Een simpele manier is door het aan het einde van je persoonlijke mails te zetten. Bijv. PS. Like ons op Facebook. Of voeg aan het einde van je presentaties een dia toe om klanten en zakelijke partners aan te moedigen je pagina te liken, als ze dat nog niet gedaan hadden.

6. Gebruik Facebook Plugins

Zoals eerder vermeld kun je je Facebook-pagina promoten door middel van een aantal gratis Social Plugins.

De Facebook-pagina Plugin kan je eenvoudig insluiten en je Facebook-pagina op je website promoten. De bezoekers van je website kunnen zo eenvoudig je Facebook-pagina liken en delen zonder je website te verlaten.

De Comment Plugin zorgt ervoor dat mensen reacties kunnen achterlaten op je website met behulp van hun Facebook-account. Als mensen willen kunnen ze dit ook delen in hun nieuwsoverzicht met hun vrienden.

7. Gebruik van gegevens voor meer likes op je pagina

Deze stap gaat hand-in-hand met  2. ‘’Bericht boeiende inhoud’’.Laten we zeggen dat je een pizza merk hebt. Voor meer informatie over de belangen van jouw doelgroep, maak je een social search voor “pizza”. Op basis van de zoekgegevens kom je erachter dat mensen die praten over pizza ook praten over chickenwings, fastfood en hot dogs. Ook lijkt het erop dat de hashtag #itsfoodporn wordt geassocieerd met pizza.

Deze informatie is geweldig om te hebben als je je afvraagt wat je moet plaatsen op je Facebook-pagina. Door het plaatsen van inhoud waar je publiek in is geïnteresseerd (bijvoorbeeld het delen van een foto van chickenwings  + pizza met de hashtag #itsfoodporn) zal je publiek je Facebook-post delen met hun vrienden en je helpen om meer te bereiken.

8. Betaal om te spelen met Facebook Ads

Je moet betalen om te zien te zijn op Facebook. Facebook heeft een groot assortiment van producten om uit te kiezen met een aantal van de beste doelgerichte beschikbare opties voor sociaal.

Door gebruik te maken van de gegevens hier boven, samen met lijsten van je contactpersonen binnen handbereik en de hulp van Facebook kan je ervoor zorgen dat de inhoud die je plaatst op Facebook gezien word door de juiste personen.

2 punten die kunnen leiden tot meer likes:

  • Boost je berichten – krijg de inhoud van je pagina voor de juiste mensen. Gebruik de Facebook Lookalike doelgroepen functie, Voor het testen en creëren van een doelgroep die dezelfde interesses en gegevens van uw huidige klanten of Pagina fans deelt.
  • Promoot je pagina – vind mensen op Facebook die de juiste pasvorm hebben voor uw bedrijf met behulp van locatie, leeftijd en interesses te vinden.

Je kunt testen en experimenteren met verschillende soorten ads om te zien wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

9. Maak gebruik van een wedstrijd

Bedrijven maken gebruik acties zoals een wedstrijd om hun publiek uit te breiden en te behouden. Als u besluit om dit te doen, zorg er dan voor dat uw wedstrijd volgens de Promotie Guidelines van Facebook is.

Een paar snelle richtlijnen: zorg ervoor dat uw wedstrijd leuk, makkelijk en relevant zijn voor je publiek. Het moet gebruikers aanmoedigen om hun resultaat met hun vrienden te delen. Vergeet niet om gebruik te maken van Facebook Ads om je wedstrijd te promoten. En als je een app gebruiken voor je wedstrijd , zorg ervoor dat het dan mobiel-geoptimaliseerd is.

10. Gebruik je social media inzicht om te meten, analyseren en leren

Gebruik Facebook Inzicht om nuttige statistieken van je pagina prestaties te vinden. Je kan statistieken zien als bereik, aantal betrokken gebruikers en de nieuwe pagina likes. Deze statistieken kunnen je helpen begrijpen wat ervoor zorgt dat je meer likes krijgt zodat je je berichten kunt aanpassen.

Bron: http://www.meltwater.com/blog/10-easy-ways-to-get-more-facebook-likes-for-your-business-page/