6 Redenen dat je website geen geld verdient voor je

 

Als SEO vechten we tegen een negatief imago. Dit is geen rechtvaardig of verdiend beeld. Het is een beeld dat aan SEO is gegeven door slechte acteurs die de industrie gebruiken als een manier om snel geld te verdienen. Deze slechte acteurs zijn geen SEO, ze zijn oplichters! De meeste zijn niet goed in hun werk en maken gebruik van goedkope en/of verboden technieken. Uiteindelijk verliest de klant en de SEO krijgt hier de schuld van.

1

Dat is begrijpelijk, het is moeilijk om te weten wie er goed in dit werk is en wie niet. Het is immers een resultaten spel. Als SEO je veel bezoekers, conversies en een positieve groei heeft bezorgd, ga je er niet van uit dat het een scam is.

Ondanks dat de site het beter als ooit tevoren doet kan het zo zijn dat de website eigenaar geen genoeg geld verdient. Hij denkt dan al gauw dat dit door SEO komt.

Natuurlijk is het mogelijk dat gebrek aan conversie soms komt door iets wat SEO heeft gemist. Soms is het een Google verandering die je site heeft beinvloed en verandert moet worden. Deze kwesties zijn echter zeldzaam. Het is makkelijk geworden om de SEO gewoon de schuld te geven. Dus als het niet de schuld van SEO is, door welke andere problemen zou het dan kunnen komen?

Met andere woorden waarom verdien je geen geld als SEO hun werk doet?

De taak van SEO is om ervoor te zorgen dat je website word gezien door mensen die op zoek zijn naar wat jij aanbied met je website en deze ook omzet. Maar wat als je website gewoon word gezien en je statistieken zijn goed maar je verdient geen geld? Is het dan de fout van SEO? Vaak is dit niet zo en is het iets wat zich afspeelt buiten de SEO.

Er zijn dus veel zaken die niks met de prestaties van SEO te maken hebben. Hier zijn vijf van de meest voorkomende.

1. Je website valt niet in de smaak

Wist je dat bezoekers  van je website in 3 milliseconden al bepalen of ze je website wel of niet vertrouwen? Dat klopt milliseconden! Wist je dat ze maar 3 seconden spenderen van hun tijd zodat je pagina kan laden voordat ze het verlaten. En wat als ze de weg naar wat ze willen niet in 4 klikken kunnen vinden? Dit is slechts een glimp van de vele obstakels die betrokken zijn bij het omzetten van bezoekers op je website.

Er worden heel veel wijzingen voorgesteld door de SEO maar uiteindelijk ligt de beslissing bij de website eigenaar.

Begrijperlijk is dat de website eigenaar het er niet mee eens is dat de website niet in de smaak valt. Ze willen ze richten op andere zaken die eenvoudiger zijn. Het probleem van dit soort denkwijze als je website moeilijk te gebruiken is, is dat bezoekers van je website zo niet om te zetten zijn. Figuurlijk gesproken, als je de stuur van een auto verplaatst naar de achterbang waar niemand het kan bereiken, zou niemand je auto willen rijden.

FIX: Krijg een website gebruiksvriendelijkheid beoordeling, en luister naar de beoordelingen. Zorg ervoor dat het ontwerp van je website niet een hindernis is. Tuurlijk is een sliding afbeelding dat twee derde deel van je pagina in beslag neemt een pluspunt voor de marketing afdeling. Maar voor een bezoeker van je website is dat simpelweg heel irritant. De bezoeker wilt gewoon simpel weg door je pagina scrollen en de informatie verkrijgen waar hij naar op zoek was.

2. Niet converteren

Dit valt onder “uw site is moeilijk te gebruiken”.

Hoe vaak hebben we geprobeert om een beoordeling te plaatsen op een website om er vervolgens achter te komen dat het formulier te ingewikkeld is, teveel informatie vraagt en/of ontbreekt in de juiste instructies. Of laten we zeggen dat de formulieren goed zijn maar er is een gebrek aan dienst of beschikbaarheid van producten. Zelfs SEO kan de klanten dan niet aan de kassa brengen.

Wat als de klant naar je winkel/website komt en het product of de dienst is niet beschikbaar? Als je meest populaire item nooit op voorraad is of je beschikbaarheid agenda is leeg, dan geeft dit de bezoeker geen goed gevoel. Je kan de grootste website van de hele wereld hebben maar je zal niks kunnen verdienen.

FIX: Maak het gemakkelijk voor de klant om iets van jou te kopen. Vraag alleen de meest noodzakelijke dingen in een beoordeling. Je kan later altijd om meer vragen. En zorg ervoor dat alles op je pagina relevant is.

3. Het weer

Het weer is ook een factor dat buiten de controle van SEO valt en worden vaak ook over het hoofd gezien door de website eigenaar als hij opeens geen geld meer verdient. Terwijl de seizoens gebonden veranderingen vanzelfsprekend zijn en vooraf gepland worden, worden dagelijkse impacten over het hoofd gezien.

Als je een reisorganisatie runt dan weet je dat een plotselinge orkaan invloed kan hebben op je boekingen naar de Bahama’s. Maar heb je ook gezien hoe erg de temperaturen van dit jaar zijn verandert ten opzichte van vorig jaar? Haal hier je voordeel uit. Je kan bijv. alleen extra sneeuwverwijderaars bestellen als er in de regio meer sneeuw valt dan normaal. Bestel niet extra op basis van de gegevens van vorig jaar.

FIX: Als al je website statistieken positief zijn en je aanzienlijke groeit in het verkeer naar je website toe, begin je af te vragen wat voor factoren van buitenaf invloed kunnen hebben. Heb je gekeken naar de invloeden van het weer? Niet alleen de temperatuur, maar regen, mist, sneeuw, vochtigheid etc. Alle afwijkingen van het weer kan een aanzienlijke invloed hebben op de vraag naar je producten/diensten op je website naar boven of naar beneden. Zelfs al is die niet duidelijk verwant. Iedereen is voorbereid voor de winter; maar de meeste zijn niet voorbereid op een ​​onverwachte kou in februari.

4. Het bedrijf

Dit hangt samen met de kwestie van de producten of diensten van je bedrijf die niet beschikbaar zijn, maar het gaat ook over de gang van zaken in het bedrijf zelf. Het maakt niet uit hoeveel mensen je website bezoeken, als de klantvriendelijkheid niet goed is zal je uiteindelijk geld verliezen.

Stel dat je website beschikt over goede statistieken, je trekt veel bezoekers. Maar je bent telefonisch nauwelijks beschikbaar, of onvriendelijk. Klantvriendelijkheid word vaak over het hoofd gezien. Als bedrijf moet je jezelf afvragen of je dat allemaal op orde hebt en beschikbaar bent op bepaalde tijden.

FIX: Zorg ervoor dat u een interne evaluatie doet van de stand van zaken binnen je bedrijf. Van productbeschikbaarheid tot aan hoe de klantenservice vertegenwoordigers de klanten ontvangen. Werkt je telefoon goed? Als klanten een bellen of een e-mail achterlaten is er dan iemand die er tijdig op kan reageren. Zorg ervoor dat je contactgegevens makkelijk te vinden zijn op je website. Niets frusteert een klant meer dan het hebben van een probleem en vervolgens geen contact kunnen opnemen met je bedrijf.

5. Twijfelen aan SEO

Het gebeurt te vaak. Klanten beginnen opeens te twijfelen aan SEO en voelen zich genoodzaakt om alles tot in de kleinste details te onderzoeken. We begrijpen het. Bij velen is het al eens eerder mis gegaan en denken dat dit zal helpen om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt. Het probleem is dat het niet zal gebeuren.

Bij aankoop van SEO diensten schaf je eigelijk kennis aan in plaats van een dienst. Een goede SEO besteed bijna evenveel uren aan testen, onderzoeken en lezen als dat ze besteden aan klanten. Ze doen dit in hun eigen tijd en op hun eigen kosten om ervoor te zorgen dat ze op de hoogte blijven van alle veranderingen. Dit betekent dat ze meer dan jou weten. Vertel jij een dokter hoe hij jou moet behandelen? Of een advocaat hoe de wetten in elkaar zitten? Waarom voel je je dan wel genoodzaakt om SEO te vertellen hoe ze hun werk moeten doen?

Voor veel klanten betekent ranking alles. Wij als SEO weten dat het verkeer naar je website ook belangrijk is. Tuurlijk heeft dit ook te maken met de ranking. Maar het betekent niet dat we ons alleen moeten concentreren op de rankings. En de reden daarvan is dat niemand dezelfde ranglijst als de ander heeft. Ze verschillen op basis van wat je eerder hebt gezocht en op hebt geklikt.

Dit gebeurt regelmatig met klanten. Klanten laten ons weten dat ze niet blij zijn met de concurrent die boven hun uitkomt in de ranking. Ten eerste kan je niet met alles op rang nummer 1 staan, dat zou je ook niet moeten willen. Proberen boven je concurrent uit te komen is een verspilling van je geld. Tot dat..

Tot dat we een telefoontje krijgen van de website eigenaar, bedroeft dat hij niet boven zijn conucurrent uitkomt in de ranking. Wetende dat de website goede resultaten omzet en het beter gaat dan de maanden hiervoor, leggen we de website eigenaar uit dat wat hij ziet niet hetzelfde is als wat iedereen ziet. Wij vragen hem of hij zoekt naar zijn concurrent? Ja? Nou dat is de reden waarom de concurrent boven jou in de ranking verschijnt. Google denkt dat dit het resultaat is dat je wilt en plaatst dit aan de top voor je.

Helaas is de eigenaar van de site onder het idee van ‘’zien is geloven’’. Hij blijft sceptisch en wilt zich inspannen voor dingen die niet nuttig of noodzakelijk zijn.

FIX: Natuurlijk is het niet zo dat je een dienst moet vertrouwen zonder je een aantal dingen af te vragen. Als er problemen zijn, je ziet geen verbeteringen, de statistieken zijn slecht en je verliest meer dan dat je ontvangt. Dan kun je er van uit gaan dat de dient geen goed werk verricht.

Maar als we ervan uitgaan dat je zorgvuldig je SEO hebt ingehuurd en bewijzen alles met rapporten en goede statistieken, dan zou je hen moeten vertrouwen. Als ze je vertellen dat je iets anders nodig hebt om meer doelen te bereiken, probeer dan niet hun werk te doen. Laat de SEO hun werk uitvoeren. Zij kennen de beste methoden. Ze hebben eerder successen behaald (waarom zou je ze anders inhuren?) Ze vertellen je wat je moet doen, omdat ze weten hoe het moet. Ze kennen de Google algoritmen en alle veranderingen maar al te goed. Als website eigenaren het werk zelf proberen te doen, is het eindresultaat vaak een mislukking.

6. Je gelooft dat SEO goedkoop zou moeten zijn

Website eigenaren krijgen maar al te vaak scam advertenties te zien, maar beseffen het niet. Die vent je heeft gemaild over hoe slecht je website eruit ziet en dat SEO niet goed presenteers is waarschijnlijk een oplichter die nog nooit je website gezien heeft. Ze bieden ‘’dezelfde diensten’’ aan voor een veel lager tarief, zodat de ondernemer begint te twijfelen. Betaal ik teveel? Moet ik kijken naar nieuwe diensten? We vragen ons af hoe vaak ondernemers  deze vorm van spam ontvangen en erin geloven? Hoe vaak denken ze dat ze teveel betalen als gevolg van zo een e-mail.

FIX: SEO diensten zijn niet goedkoop. Ze hebben een waarde en kunnen erg duur zijn, al met al niet goedkoop dus. Vergeet niet dat betaalt voor kennis en niet alleen voor een dienst. De aanbieders van goedkopere diensten werken meestal met spam technieken die je website regelrecht verlies kunnen laten draaien. Dus wees gewaarschuwd. SEO is een hoop werk en in ondersteund door een heleboek persoonlijke kennis. Als iemand je contacteert en vertelt dat je SEO hun werk niet goed doet, vraag jezelf dan af: wat vertellen de rapporten mij? Je analytics zal je laten zien of het wel of niet goed gaat, vertrouw daarin en je SEO

2

SEO is geen perfecte kunt, en zo zijn er ook geen perfecte kunstenaars. Als je website goed presteert, geef dan bij tegenslagen niet meteen SEO de schuld maar probeer ook te kijken naar invloeden van buitenaf. Vaak zijn het factoren buiten de controle van SEO. Het goede nieuws is dat de meeste SEO’s weten om dit soort problemen te ontcijferen. Zij kunnen je helpen met de problemen.

Belangrijker indien, als eigenaar van een bedrijf, u veel tijd zich te concentreren op de SEO u iemand ingehuurd om te doen, zou je jezelf in slechtere staat niet om andere projecten gedaan die belangrijker zijn of op het einde het afvuren van de SEO, dat was hun werk en het inhuren van iemand anders, dat is niet zo goed, om een ​​probleem dat je niet hoeft op te lossen. SEO is slechts een deel van uw verkoopproces. Falen om te kijken naar het kan slechte beslissingen betekenen zullen worden gemaakt.

Het meest belangrijke is dat veel ondernemers de fout maken door zich teveel te concentreren op de SEO die ze inhuren. En zich minder bezig gaan houden met andere zaken. Uiteindelijk stoppen ze de samenwerking met de SEO die zijn werk goed deed en gaan voor een ander die minder goed is, om een probleem op te lossen die je nooit heb gehad. SEO is slechts een deel van je verkoopprocessen.

Bron: http://searchenginewatch.com/sew/how-to/2410360/6-reasons-your-site-isnt-making-money-its-not-me-its-you