Vijf tips voor een klantgerichte website

Laten we eerlijk zijn, als een odnernemer kan een zeer ego-centrische onderneming zijn. Jij bent degende die een geweldig idee had voor een bedrijf, jij bent degene die uw geld, tijd en zweet heeft gestopt in de uitvoering van dat idee. En u bent degene die het verdient om de fysieke, mentale en emotionele voordelen te zien door het bedrijf succes te zien maken.

Dat gegeven, het kan soms makkelijk zijn om te vergeten dat elk bedrijf, het maakt niet uit hoe groot, is gebouwd met een relatie naar de client. Het maakt niet uit hoe fantastisch jij en je bedrijf zijn. Het betekend niets als je niet communiceren met de mensen die je dient en deze lijnen van communicatie kan onderhouden.

Dit is zeker waar bij website design. Jouw site is het portaal van de wereld die naar jou en je services leid. En de natuurlijke neiging is om die ruimte om te draaien in een verheerlijking van u en alle prachtige dingen die je hebt bereikt, of een getrompetter van proclamatie van de vele voordelen van je bedrijf.

Maar je moet deze verleiding weerstaan. Natuurlijk, jouw site moet jou reflecteren en laten zien in een positief licht, maar vergeet nooit dat het belangrijkste doel van je site is om te functioneren als een medium om connecties te creëen tussen jou en je klanten.

Dus hoe doe je dit?

1. Verzin een doel

Het eerste ding wat je moet doen is zeker maken dat je weet wat je wil dat je website moet bereiken. Het is niet goed genoeg om maar een doel te hebben. Je kan meerdere doelen hebben, maar des te meer functies die je wil hebben op je website, des te meer het lastig wordt om een balans te vinden tussen deze vingen. Probeer je doelen te houden bij de meest belangrijke essentiële onderdelen. Wanneer je de hoofdpunten heb kan je kijken naar secundaire benodigheden. Typische doelen voor een website zijn: om leidend te worden, versterken merkherkenning en toename in verkoop.

2. Selecteer je doelgroep

Nu je weet wat je wil bereiken met je website, zal je moeten kiezen wie je doelgroep is. Om dit goed op de kaart te hebben staan is belangrijk. Zodat je later de juiste beslissingen kan maken hoe jij je uit als jezelf en bedrijf. Een website die probeert om iedereen als doelgroep te hebben zal minder effectief zijn. Des te wijder je je net spant, des te meer gaten erin zullen zitten. Des te meer je precies gefocust bent, des te meer je de benodigheden van mensen kan realiseren. Waardoor je een grotere kans heb dat deze mensen een klant zullen worden.

3. Schrijf zoals een echt mens zou schrijven

Marketing copywriting is het domein van de hyperbool. Alles is groter, beter, sneller, sterker. Als klant is het steeds lastiger om achter achter de echte waarheid van een product of service te komen. In plaats van meegaan met de inflatie kultuur, schrijf the kopie voor jouw website in duidelijke, vriendelijk bedoelde tekst dat de voordelen uitlegt over wat je aanbied. Zonder te technisch te zijn of een zooitje statements te maken. Denk na over de vragen die mensen zullen hebben en zorg dat je hier al een antwoord voor heb. Introduceer jezelf op de “over ons” pagina op een manier dat het menselijk blijft. En ga hier niet te off-topic of te persoonlijk.

4. Breng het tot actie

Dus je bent achter je doelen gekomen en heb het mogelijk gemaakt om meer klant georienteerd te zijn. Maar mensen zijn nog steeds niet overgegaan naar jou. Heb je een “call to action” optie op je site, het liefst op elke pagina? Nee? Dat zou je moeten hebben. Zelfs mensen die perfect zjin voor je service of product zullen niet verder gaan tot actie als er geen makkelijke manier voor is. Zorg altijd dat er een makkelijke manier voor interactie is op je website. Dit kan bijvoorbeeld een nieuwsbrief zijn, een video bekijken of downloaden.

5. Zorg dat het goed werkt

Zelfs de meest mooi gedesignde website die perfect is, Heb je niks aan als de site niet makkelijk laad. Als het lang duurt om de site te laden zullen mensen je website gewoon verlaten. Zonder ook maar wat te ondernemen. Als er iets niet helemaal goed werkt of functioneert zullen mensen denken dat je bedrijf niet “serieus” is. En zal deze potentiele klant verder zoeken naar iemand anders die ze wel bevalt. Zorg ervoor dat je om de tijd de functionaliteit van je website checkt. En dat er iemand is die deze om de tijd update.