Hoe je gemakkelijk het verkeer van social media naar uw website kan verdubbelen

Veel bedrijven gebruiken het publiceren van content op een bepaalde manier om meer mensen naar hun website te krijgen. Zij krijgen echter niet alles uit elk stukje content die ze maken.

Als je serieus bent over uw inhoud, dan moet je ook serieus zijn om zoveel mogelijk verkeer (meer dan social media) naar je website te krijgen. Een goede manie rom dit te doen is om je content op social media meer dan een keer te delen. Klinkt simpel, toch?

Onmiddellijk na het publiceren van een nieuwe blog post promoten we deze op social media. Wanneer wij dit delen met al onze netwerken, krijgen wij een bepaald nummer aan kliks voor elke share.

Wat gebeurd er wanneer we een link delen naar die post een tweede keer de volgende dag? Verdubbeld het verkeer? Op basis van de wet van de afnemende meeropbrengst, nee. Dat is niet bepaald wat er gebeurd. Maar als we de content een derde keer delen, zorgt dat ervoor dat het verkeer voor de tweede en derde share meer dan verdubbeld. Hoe kan je daar tegenin gaan? Natuurlijk is dit een simpel voorbeeld, maar het punt is dat hoe vaker je wat shared, des te groter de kans is dat je kliks krijgt. De grote vraag de meeste onder ons hebben is of dit wel ok is.

Is het OK om content meer dan een keer te delen?

Content meerdere keren delen op social media kan heftige reacties veroorzaken. Sommige mensen boeit het niet dat men content meerdere keren deelt op een social media account. Maar het is lastig om tegen de resultaten in te gaan. Een tijdje geleden startte ik mijn eigen strategie om blog content te promoten op social media. Raad eens hoeveel klachten wij binnen hebben gekregen van die oefening? Nul.

De realitijd is dat het niemand echt boeit, of het ziet. En als ze dat doen, wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ik bedoel echt…? Een onderdeel van marketing is dat wij vaak vergeten is dat niemand alles ziet wat we doen. Uw social media volgers zijn echt geen RSS abbonees die elke post zien en lezen. Het meer dan een keer delen is een essentieel onderdeel van het voorzien van je doelgroep. Als je dingen niet een paar keer shared, loop je de kans dat sommige mensen in je doelgroep je updates helemaal niet zien.

1. Hoe je het best geen spammer kan zijn

Ik was ooit te gast bij een podcast waar de organisator heel erg zat te klagen over een aantal Twitter gebruikers die hun content te vaak deelden. Zijn klachten klopten wel. De gebruikers hadden een bepaalde plug-in geinstalleerd die hun eigen blog posts een keer per uur deelden. (Dit waren random berichten). Dit was teveel en zag eruit als spam. Deze strategie levert je misschien wat meer kliks op, op de korte termijn. Is het is niet de manier die ik voorstel.

Als je teveel shared gaat dit ervoor zorgen dat mensen eventueel je tweets gaan negeren. En je misschien zelfs zullen ontvolgen. Als je je content meer dan een keer gaat sharen, moet je je aan een aantal regels houden. Zoals:

  1. Denk even na over je volgers. Je sociale feed is voor hen en niet voor jou.
  2. Wordt geen spammer. creëer een klein schema, dit liever dan een schema waar teveel op staat.
  3. Denk na over je eigen gebruiken. Hoe gebruik je social media? Waar staat de “spam lijn” voor jou? Ga hier niet overheen.
  4. Doe niks wat je zelf niet leuk zou vinden. Hoe zou jij reageren als je een andere gebruiker zag met precies dezelfde strategie? Dit is een goed punt want je zou vast niet de enige zijn die zich zo zou voelen.
  5. Voorzie je content van waarde. Zoals ik zei, het promoten van content meer dan een keer is eigenlijk iets goeds. Maar alleen als het waarde heeft voor je doelgroep. Wanneer je je aan deze simpele regels houdt, zal je in staat zijn om een mooi social promotie schema te creër Voor jouw content dat echt het verkeer zal verdubbelen. Wij hebben zelf besloten om ons content vaak te delen op twitter, maar minder vaak op Facebook en Google+. Voor Tumblr delen we ons content maar een keer. Deze beslissingen zijn gebaseerd op individuele ingewikkeldheden van elk netwerk.

2. Deel hetzelfde bericht nooit twee keer

Dit is een erg belangrijke stap in het proces dat je echt zal onderscheiden van de spammers. Voor de meesten onder ons, als we een blog post delen op social media, zetten we hierbij de titel of de post een link en een paar hastags. Dit geeft niks. Als het maar voor een keer is. Maar het kan best monotoom worden voor je volgers als je niet voorzichtig bent. De betere stategie is om een aantal simpele vragen te stelen over de post zichzelf.

Elke tweet heeft een unieke manier op zijn eigen manier en is verschillend door simpele vragen te stellen over de post zelf en het delen van het opschrift. Deze simpele truuk heeft wat tijd nodig om uit te voeren maar maakt het erg gevarieerd. Het is een goede manier om om te gaan met je doelgroep. Zonder iemand te lijken die alleen zijn eigen spullen wil promoten. Hier zijn een paar voorbeelden van onze favorieten:

  • Rechuit en makkelijk: plaats de titel + de link
  • De vraag: Vraag een boeiende vraag om het gesprek te roeren.
  • Noem een feit: deel een feit dat is opgenomen in uw bericht.
  • Deel een citaat: pak een citaat uit je artikel en maak er een sociaal bericht van.

3 . Optimaliseer je content voor elk netwerk

We weten allemaal dat elk sociaal netwerk afbeeldingen en tekst anders behandeld. Maar hoe erg denk je daar aan wanneer je je sociale berichten aan het creëeren bent?

Een manier om variatie en waarde toe te voegen aan je posts is om elk netwerk in je voordeel te gebruiken.

Een mooi voorbeeld is de manier hoe Google+ het mogelijk maakt om langere teksten te plaatsen in elke post. Om de tijd voegden wij bold toe aan stukjes tekst om bepaalde stukjes tekst meer te laten opvallen. En om meer waarde te creëen voor de lezer. Een bericht waar een afbeelding bij zit zal veel meer opvallen dan een bericht waar geen afbeelding bij zit. Dit is een simpele manier om meer gezien te worden, en natuurlijk om die extra kliks te krijgen.

4. Houd je resultaat bij

Zoals altijd, het is belangrijk om je resultaten bij te houden en bij te houden of de veranderingen die je toevoegd aan de berichten die je plaats ook echt werken. Hier zijn een aantal dingen waar je voor moet uitkijken.

  • Een afname of toename aan posts. Wanneer je je schema aanpast, kijk dan of er een toename of afname is bij de post. Meer kliks? Meer retweets? Meer shares? Soms is het handig om je bit.ly statistieken na te kijken of je Google Analytics tags na te kijken. Zodat je zeker weet dat de statistieken kloppen.
  • Negatieve feedback van je doelgroep. Hoewel dit best zeldzaam is. Sommige gebruikers zien mogelijk je toename in activiteit en laten hier een reactie op na. Kijk hierna, maar laat iets goeds niet verpesten door een klacht. Gebruik metrics om na te gaan of je schema te aggresief is of te misleidend.
  • Een langzaam verdwijnende intresse in je content. Ik denk dat de grootste bedrijging naar een social feed is dat het “te druk” is. Een simpele reactie hierop is dat veel volgers je content gewoon zullen negeren. Kijk naar de doorkliks en zorg ervoor dat dit niet bij jou gaat gebeuren. Je kan te ver gaan met deze techniek en ik wil je niet per ongeluk in een spammer veranderen. Als je dit goed doet zal het het waard zijn. Als je het verkeerd doet zals je misschien last hebben van een van de consequenties die hierboven staan.