Design
- Onderzoek: Zoek uit wie je doelgroep zal zijn en wat hun verwachtingen zullen zijn.
- Beperk het aantal kleuren: Het wordt niet aangeraden om meer dan twee tot drie kleuren op je website te gebruiken.
- Logo: Het logo is een een groot deel van je merk en zal een punt van herkenning zijn.
- Tekst contrast: Bezoekers moeten de tekst goed kunnen lezen.
- Veiligheid: zorg ervoor dat je website altijd goed beveiligd is.
- Design volgorde: Hou dingen georganiseerd.
- Gebruik een rooster: Het liefst een rooster met twaalf kolommen.
- Simpelheid: Laat alleen de meest essentiele elementen zien op je website.
- Trends: Volg de laatste webdesign trends maar gebruik niet teveel trends.
- Wees origineel, koop geen thema: Je wil dat je website uniek is.
- Test je ontwerp: Voordat je je website publiceerd, test hem goed.
Gebruikerservaring
- Vijf seconden: Je hebt ongever vijf seconden om de waarde duidelijk te maken aan bezoekers.
- Responsive design: Meer en meer mensen gebruiken tablets, smartphones, Tv’s en horloges om op het internet te kunnen.
- Navigatie: De navigatie is een van de meest belangrijke secties van een website. Sinds het bezoekers toestaat om snel naar een bepaalde pagina te laten gaan.
- Scroll vs click: Scrollen maakt het mogelijk om je bezoekers een soort van verhaal te laten zien.
- De stroom: Geeft je doelgroep een duidelijke website stroom zodat ze zich niet af hoeven te vragen wat ze moeten doen.
- Verwijder rommel: veel elementen zien er in het begin handig uit om te gebruiken, maar zullen bezoekers uiteindelijk alleen afleiden.
- Knoppen: Maak de knoppen op je website zo mooi en aantrekkelijk mogelijk.
- Leesbare fonts: Zorg ervoor dat het font dat je gebruikt makkelijk te gebruiken is op alle apparaten.
- Denk lokaal: Wat je wil bereiken is dat je bezoekers op je website alles snappen.
- Rust: Bezoekers hebben tijd nodig om de informatie die ze net hebben gelezen te verwerken. Dus geef je bezoekers wat tijd voordat je ze weer het volgende stuk informatie laat zien.
- Werkende links: Zorg ervoor dat alle links op je website werken. Zowel externe als interne links.
- Link tekst: De links op je website zouden bezoekers een beetje informatie moeten geven over de pagina die ze gaan bezoeken.
- Externe links: Zorg dat externe links openen in een nieuw tabblad.
- Short forms: gebruik kleine velden.
- Auto-complete forms- sta forms toe om automatisch gedaan te worden door browsers
- Bericht ontvangen: geef je doelgroep een duidelijke website zodat ze zich niet af hoeven te vragen wat ze moeten doen.
- Contact informatie: voeg contact informatie toe naast elk form op je website.
Content
- Limiteer je pagina’s: zorg ervoor dat je website niet teveel pagina’s heeft en dat deze niet telang zijn.
- De homepagina: De homepagina is alleen een doorgang tot de sub-pagina’s waar het de bedoeling is dat bezoekers tot actie overgaan.
- Content is koning: Als het bericht wat je over wil geven met je website niet duidelijk is dan zal je hele website een fail zijn.
- Berichten: Overweldig je bezoekers niet met lange paragrafen met tekst.
- Fotografie: Een foto zegt meer dan duizend woorden.
- Video: een video is een goede manier om te laten zien wat voor product of servie je aanbied.
- Blijf fris: geef bezoekers die je website bezoeken het idee dat je bedrijf een actief bedrijf is. En dat de website regelmage ge-update wordt.
- Blog: Een blog is een van de beste manieren om je website er actief uit te laten zien. En het laat mensen zien dat je weet waar je het over heb.
- Social media: Social media is een goede manier om een loyale doelgroep te creeeren, die dan misschien wel een goed woordje doen voor je werk.
- Doelgroep: richt je alleen op je doelgroep die je voor je hebt genomen met de website.
- Spelling: Zorg er altijd voor dat de spelling van de teksten op je website klopt.
- Above the fold: Zorg ervoor dat het belangrijkste gelijk in beeld komt.
- landing pages: Ontwerp alle pagina’s op je website als een landings page.
- SEO: Hou search engine optimization achter in je hoofd wanneer je het design voor een website ontwerpt.
- Ranking: Het zijn de web pagina’s die je een rank geven in google. Niet de websites.
Ontwikkeling
- CMS: wees slim en verspil geen tijd door een custom cms te bouwen.
- Veiligheid: Wees zeker dat je website altijd beveiligd is.
- Voordelen: Zo lang je geen voordelen aanbied voor de bezoekers zal al dat harde werk voor niks zijn geweest.
- Leer: Blijf jezelf nieuwe dingen leren met de laatste technieken, technologieen en gereedschappen.
- Experimenteer: Begin te experimenteren met nieuwe dingen en start met bloggen over dingen die je zelf geleerd heb.
- Uitbesteden: Design je websites en laat de het coderen gedaan worden door gespecialiseerde professionals.
- Schoon en opgeruimd: dit geld voor alle soorten werk. Doe het schoon en georganiseerd.
- Snelheid: Een van de grootste redenen voor bezoekers om de website weer snel te verlaten is omdat de website te langzaam laad.
- Afbeeldingen: Een website met afbeeldingen dat gerelateerd is aan de content van de website is in de meeste gevallen mooier.
- Special affects: Special effects zullen bezoekers alleen maar afleiden van de content die op de website staat weergegeven.
- Parallax scrolling: Hou het simpel en gebruik het niet teveel.
- Plakkende footer: Sinds de footer de onderkant van je website is, zou het altijd de onderkant van je browser moeten zijn.
Toekomst
- Test en update: Wanneer je je website af heb en mensen hem aan het vinden zijn is het geen tijd om te relaxen.
- Leer van anderen: Analiseer je competitie en leer van ze. Kijk ook naar wat ze doen.
- Leid de weg: Een industriële in deze dagen is een persoon dat een goedbekend bedrijf representeert. En die zijn ervaringen en kennis deelt.
- Keep up- Blijf werken aan je online status, Het maakt niet uit hoe ver je competitie voorloopt of hoever jij voorloopt.
- Draagbare tech: Jouw merk of bedrijf heeft mogelijk baat bij nieuwe technologie en gadgets. Dus zorg ervoor dat je website er altijd klaar voor is.
Don’ts
- Flash: Het maakt niet uit wat je wil bouwen maar je kan flash gebruiken om een oud Html, css en java script te maken.
- Pop ups en pop unders: Het irriteerd mensen matenloos.
- Auto play: Bezoekers raken geirriteerd wanneer er uit het niks een filmpje begint te spelen of muziek begint te draaien, zonder dat ze hierom gevraagd hebben.
- Reclames: Gebruik nooit meer dan drie reclames per pagina, zodat mensen niet te afgeleid of ge irriteerd raken door de reclames.
- Carousels en sliders: afbeelding carousels en sliders kunnen ervoor zorgen dat een bezoeker de website weer snel verlaat.
- Oude technieken: Investeer wat tijd zodat je de basis weet van HTML5 en CSS3 en stop met het gebruik van frames en tables.
- GIFs: GIFs kunnen leuk zijn maar gebruik ze niet om de verkeerde plekken.
- CAPS: mensen denken echt dat je tegen ze aan het schreeuwen bent.
- Underline: Gebruik alleen een underline bij links en niet bij gewone woorden.
Bron: https://psdtowp.net/website-design-tips