9 tips voor een mobiel vriendelijke website

1. Geen aparte mobiel-vriendelijke website te maken.

In het verleden, toen we websites ontworpen voor het ”mobiele web,” zouden wij inhoud uitgesneden hebben om het aan te passen voor mobiel gebruik en argumenteren welke onderdelen meer geschikt zouden zijn voor de mobiele website. Echter, we kunnen niet controleren wat voor soort inhoud onze gebruikers willen en kunnen we niet zeggen dat mobiele apparaten zo fundamenteel verschillen van onze desktops die zijn eigen gsm web-ruimte heeft .

2. Gebruik responsive design

Een responsive ontwerp maakt het mogelijk dat website-ontwikkelaars een site maken die gemakkelijk zichtbaar is op verschillende apparaten. Dit vermindert de hoeveelheid werk  website-ontwikkelaars moeten doen als het gaat om het creëren van een website.

De responsieve ontwerp benadering maakt gebruik van flexibele lay-outs, flexibele afbeeldingen en cascading stylesheets en media queries. Wanneer responsive design wordt gebruikt op een website, zal de webpagina zelf in staat zijn om de grootte van het scherm en oriëntatie detecteren en de lay-out dienovereenkomstig van de bezoeker te herkennen.

3. Altijd een viewport metatag

De viewport is een virtuele omgeving die wordt gebruikt door de browser rendering engine om te bepalen hoe de inhoud wordt geschaald en de afmetingen. Dat is waarom het een kritische code is bij het bouwen van een multi-device-ervaring. Zonder dat zal uw site niet goed werken op een mobiel apparaat. Wat de viewport meta tag vertelt is dat de browser de pagina nodig heeft om het scherm te passen. Er zijn veel verschillende configuraties die viewport te controleren kunt opgeven. Hier is wat ik raden het gebruik aan het hoofd van het document (dit hoeft slechts eenmaal te geven):

<meta name=“viewport” content=“width=device-width, initial-scale=1”>

4. Font maten en knoop size matters

Uw lettergrootte en knoopgrootte materie veel voor mobiele apparaten. Voor de lettergrootte, moet het op zijn minst 14px zijn. Dit lijkt misschien groot, maar in plaats van het hebben van uw gebruikers opnieuw in om uw inhoud te lezen, maken het makkelijker voor hen door het aanpassen van uw lettergrootte voor een maximale leesbaarheid. De enige keer dat je moet kleiner te gaan, met een minimum van 12px, is op etiketten of formulieren.

Zoals voor knoppen, hoe groter de knop, de beter het vermindert de kans dat de gebruiker het zal missen of druk op de verkeerde knop per ongeluk. Bijvoorbeeld, raden Apple’s ontwerp richtlijnen knoopgrootte tenminste te 44px door 44px. Naar aanleiding van deze richtlijnen zullen u helpen de ervaring van uw gebruikers op hun mobiele apparaat te maximaliseren en het verhogen van conversies voor e-commerce sites.

5. Gebruik een hoge resolutie beelden

Net zoals op Instagram, hi-res beelden zijn uiterst belangrijk op je reageert websites om de ervaring van uw gebruikers te waarborgen is van een hoge standaard. De nieuwste modellen van iOS-apparaten hebben high-definition schermen die vereisen dat een beeld het dubbele van de resolutie van een desktop. Met extreem hoge resolutie beelden zal u helpen voorkomen dat korrelig of zelfs wazige beelden als ze op een retina-kwaliteit scherm.

6. Verwijder de standaard zoom

Auto-zoom kan echt verknald je de lay-out elementen, vooral voor afbeeldingen en navigatie inhoud. Ze lijken klein of te groot in uw lay-out. Om dit te verhelpen, gebruikt u de viewport meta tag te zetten aangepaste variabelen in de inhoud. Zorg ervoor dat u deze tag in de <head> HTML bevatten.

<meta name=“viewport” content=“initial-scale=1”>

7. Gebruik YouTube-video’s op uw site

Als je veel video’s op uw site, zal de manier waarop uw video is bekeken op de mobiele zeer verschillend zijn en kan soms moeilijk zijn. Met behulp van YouTube-video’s is een oplossing voor problemen bij het bekijken van video’s op mobiele bestrijden. De reden hiervoor is dat de embed code op YouTube al reageert. Dit bespaart u meerdere stappen om ervoor te zorgen dat uw video’s zijn mobiele-vriendelijk.

8. Heeft mobiele ervaring van uw gebruiker niet beperken

Het maakt niet uit hoe mooi uw mobiele website is, altijd een “ga naar de volledige website” of de optie “view desktop-versie” aan de onderkant van uw site. Sommige mensen nog steeds de voorkeur aan de volledige site-ervaring en als ze dat doen, waarom ze beperken van het ervaren van het? Vooral als dat is wat ze liever. Het laatste wat je wilt doen is verliezen een potentiële nieuwe klant, alleen maar omdat je ze gestopt van het ervaren van uw volledige website, toch?

9. Stop nooit met testen

Zodra u uw responsieve website hebt gemaakt, testen, test het voor de tweede keer, en opnieuw testen dan. Ik bedoel niet alleen “probeer het op een mobiel apparaat meerdere keren,” test het uit op een iPhone, een Android, een Windows-telefoon, en verschillende tabletten. Test elke pagina, actie van de gebruiker, knoppen; en terwijl u test, het is altijd belangrijk om jezelf iemand die niet te ontwerpen om het te testen voor u in de positie van de gebruiker, of vraag.

Ik hoop dat deze tips geven u advies in te weten hoe u uw website meer mobiele-vriendelijker te maken. Met een van de grootste digitale marketing trends van 2015 mobiel zijn, is er geen reden voor u om niet om uw bedrijf opgezet voor mobiele succes.