SEO Basics: 8 Essentials bij het optimaliseren van uw site

Basis zoekmachine optimalisatie (SEO) is fundamenteel. En essentieel. SEO zal u helpen uw website goed te vinden op de meest kritieke punten in het koopproces of wanneer mensen uw site moeten positioneren.

Wat zijn de zoekmachines op zoek naar? Hoe kunt u uw website op een manier die zowel uw bezoekers / klanten, evenals Google, Bing en andere zoekmachines zullen behagen bouwen? Belangrijker nog, hoe kunnen helpen uw aanwezigheid op het web steeds meer winstgevende SEO?

Tijdens de Inleiding tot SEO sessie op SES New York, Carolyn Shelby (CShel), directeur van SEO, Chicago Tribune / 435 Digital, volledig te verklaren de extreme waarde SEO kan leveren aan een site, en benadrukte het belang van fundamentele SEO met behulp van de volgende analogie:

“Het overslaan van de basis en de uitgaven al je tijd en geld op de sociale en ‘mooie dingen’ is hetzelfde als het overslaan van tandenpoetsen en douchen, maar het kopen van witte stroken en het dragen van dure cologne,” zei Shelby.

Hoewel de Inleiding tot SEO sessie was bestemd voor de industrie nieuwkomers, tips Shelby’s bieden belangrijke herinneringen voor zelfs ervaren SEO professionals die zijn het optimaliseren van websites voor jaren.

Wat is SEO, precies?

Het doel van de fundamentele SEO is niet te bedriegen of “spel” van de zoekmachines. Het doel van SEO is:

  • Maak een grote, naadloze gebruikerservaring.
  • Mee aan de zoekmachines uw intenties zodat ze uw website kunnen aanbevelen voor relevante zoekopdrachten.

1. Uw website is als een cake

Uw links, paid search, en social media fungeert als de kers, maar de inhoud, informatie-architectuur, content management systeem, en infrastructurele werken als de suiker toe en maakt de taart. Zonder dat uw taart is smakeloos, saai, en krijgt in de prullenbak gegooid.

2. Welke zoekmachines zijn op zoek naar

Zoekmachines willen hun werk zo goed mogelijk te doen door te verwijzen gebruikers naar websites en content die het meest relevant zijn voor wat de gebruiker zoekt. Dus hoe wordt relevantie bepaald?

  • Inhoud: wordt bepaald door het thema dat wordt gegeven, de tekst op de pagina, en de titels en beschrijvingen die worden gegeven.
  • Prestaties: Hoe snel is uw site en doet het goed werkt?
  • Dienst: Heeft uw website hebben goed genoeg inhoud om te linken naar of doen andere gezaghebbende sites gebruiken van uw website als een referentie of aanhalen van de informatie die beschikbaar is?
  • User Experience: Hoe ziet de site eruit? Is het makkelijk om te navigeren? Ziet het er veilig? Heeft het een hoge bounce rate?

3. Welke zoekmachines zijn niet op zoek naar

Zoekmachine spiders hebben maar een bepaalde hoeveelheid data opslag, dus als je het uitvoeren van schaduwrijke tactiek of proberen ze te misleiden, de kans groot dat je gaat jezelf pijn op de lange termijn. Items de zoekmachines niet willen zijn:

  • Keyword stuffing: Overmatig gebruik van zoekwoorden op uw pagina’s.
  • Gekochte Links: het kopen van links zal je nergens als het gaat om SEO, dus wees gewaarschuwd.
  • Slechte User Experience: Maak het gemakkelijk voor de gebruiker om rond te krijgen. Te veel advertenties en maakt het te moeilijk voor mensen om inhoud die ze zoekt zal alleen maar toenemen uw bounce rate te vinden. Als u weet dat uw bounce rate zal helpen bij het bepalen andere informatie over uw site. Bijvoorbeeld, als het 80 procent of hoger en je inhoud op uw website, is de kans er iets mis is.

4. Ken uw Business Model

Hoewel dit vrij duidelijk, zo veel mensen de neiging om niet te gaan zitten en gewoon concentreren op wat hun belangrijkste doelen zijn. Enkele vragen die u nodig hebt om jezelf te vragen zijn:

  • Wat definieert een conversie voor u?
  • Verkoop je oogballen (vertoningen) of wat mensen op?
  • Wat zijn je doelen?
  • Kent u uw activa en verplichtingen?

5. Vergeet niet te optimaliseren voor Multi-kanalen

Zoekwoord strategie is niet alleen van belang uit te voeren op het terrein, maar moet worden uitgebreid tot andere off-site platformen, dat is waarom moet je ook nadenken over multi-channel-optimalisatie. Deze multi-channel-platforms zijn:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail
  • Offline, zoals radio en tv-advertenties

Consequent met trefwoord zinnen binnen deze platforms zal niet alleen helpen uw naamsbekendheid te vergroten, maar ook trainen gebruikers naar specifieke zinnen die u bent optimaliseren voor gebruik.

6. Wees consistent met domeinnamen

Domein naamgeving is zo belangrijk om uw algehele stichting, dus als een best practice je beter af bent met subdirectory hoofddomeinen (example.com/awesome) versus subdomeinen (awesome.example.com). Enkele andere best practices met domeinnamen zijn:

  • Consistent domeinen: Als u typt in www.example.com, maar dan uw type in slechts example.com en de “www” niet omleiden naar www.example.com, dat betekent dat de zoekmachines zien twee verschillende locaties. Dit is niet effectief voor uw algehele SEO inspanningen zoals het zal verwateren uw inkomende links, zoals externe sites worden gehost www.example.com en example.com.
  • Keep it old school: Oude domeinen zijn beter dan nieuwe, maar als je het kopen van een oude domein, zorg ervoor dat de vorige eigenaar niets schaduwrijke veroorzaken het domein te krijgen bestraft deed.
  • Trefwoorden in URL: Het hebben van zoekwoorden die u probeert te rangschikken voor in uw domein zal alleen helpen uw totale inspanningen.

7. Optimaliseren voor verschillende soorten van de resultaten

Naast het optimaliseren van de desktop-ervaring, zorg ervoor om zich te concentreren op mobiele en tablet-optimalisatie en andere media.

  • Maak rijke media-inhoud zoals video, want het is makkelijker om een video te rangschikken op de eerste pagina dan het is om een platte tekst pagina te rangschikken te krijgen.
  • Optimaliseer uw niet-tekstuele content zodat zoekmachines het kan zien. Als uw site maakt gebruik van Flash of PDF’s, zorg ervoor dat u lezen over de nieuwste best practices zodat zoekmachines die inhoud kunnen kruipen en geef uw site krediet voor het.

8. Focus ook op uw Meta Data

Uw content op uw site moet hebben title-tags en meta beschrijvingen.

  • Meta keywords worden vrijwel genegeerd door zoekmachines tegenwoordig, maar als je ze nog steeds gebruiken, zorg ervoor dat het specifiek praat met die pagina en het is ook goed geformatteerd.
  • Jouw meta description moet uniek zijn en ook om die specifieke pagina spreken. Dupliceren metabeschrijvingen van pagina naar pagina zal je niet overal.
  • Title-tags moet ook uniek zijn! Denk je dat je titel als een 4-8 woord advertentie, dus doe je best om de lezer te verleiden, zodat ze willen klikken en lees meer.

Overzicht

Je moet altijd blijven SEO in de voorhoede van je geest, en volg altijd de beste praktijken. Overslaan van de basisprincipes van SEO zal alleen vertrekken fundament van uw site een puinhoop en voorkomen dat u volledig maximaliseren omzetkansen.