Facebook marketing ideeën voor restaurants

Marketing op Facebook neemt een lichtere tintje als u wilt uw restaurant succesvol te promoten. Klanten houden om te horen over nieuwe menu-items en promotionele evenementen, maar Facebook browsers wil niet het gevoel dat ze opgesloten in een kamer met een agressieve deeltijds verkoper.

Facebook promotiecampagnes die werken en virale aandacht te trekken doen dat omdat ze grappig, luchthartig, visueel aantrekkelijke en ontworpen om eenvoudig te delen. Restaurateurs kunnen gemakkelijk overdreven promotie geworden, maar de beste Facebook-ideeën te vinden van de juiste mix van humor, informatie, klantenservice en speciale aanbiedingen.

Een restaurant op Facebook

Facebook, als de meest populaire sociale media netwerk, is een essentieel onderdeel van een succesvolle restaurant marketingstrategie. Facebook-pagina’s kunnen betrekken klanten, gericht reclame vooruitzichten, een sterkere aanwezigheid op het internet te bouwen, staat gemakkelijke social sharing op de reguliere website van het restaurant en een nuttig forum voor het bemonsteren van de publieke opinie en biedt klanten een plek om te klagen, lof en te communiceren.

Facebook marketing best practices omvatten het versturen van uw menu op Facebook en ervoor te zorgen dat je praat met lokale mensen in plaats van taalkundig bedreven marketeers in India. Met behulp van geo-targeting, sociaal-advertentie targeting en lokale e-maillijsten voor uw berichten zorgen ervoor dat u uw doelgroep te bereiken. Andere algemene marketing tips voor Facebook zijn onder andere:

  • Markeer belangrijke gebeurtenissen en mijlpalen door te klikken op “Bod” en vervolgens te klikken op “Event +.”
  • Focus elke campagne op specifieke en algemeenheden te voorkomen.
  • Identificeer uw concept en de niche voor mensen die misschien niet veel weten over uw restaurant, maar doe het kort en bondig.
  • Maat van uw berichten naar uw doelgroep.
  • Interactie met klanten, bieden tijdig berichten en ervoor te zorgen dat klanten uw restaurant kunnen vinden met behulp van Facebook zoeken tools

Vier manieren om een Facebook-marketeer

Als u wilt promotionele voordelen van Facebook te krijgen, gebruik humor, visuals en achter-de-schermen informatie, zelfs als het niet 100 procent vleiend. Je krijgt hoge cijfers voor eerlijkheid en transparantie, want iedereen weet dat mensen niet perfect zijn en dat onverwachte dingen kunnen gebeuren. Toon mensen die uw restaurant rollen met de stoten en humor in tegenspoed kan vinden. De volgende vier ideeën zijn goede manieren om te beginnen plukken een oogst van uw Facebook marketing zaden:

1. Memes

Memes zijn gedenkwaardige visuele beelden, slogans, verhalen, video’s of zelfs beelden die zo populair dat mensen coöpteren ze hun oorspronkelijke berichten te vervangen met humoristische ideeën of reclameboodschappen. Een voorbeeld hiervan is President Barack Obama’s campagne van beroemde poster boodschap “HOOP” worden vervangen door “HOPELOOS” OR “VERLAAT ALLE HOOP.”

U kunt uw restaurant met deze memes op Facebook te bevorderen en grote publiek aan te trekken, en de marketing strategie niet veel geld of tijd kosten. U kunt zelfs het genereren van automatische meme ideeën met gratis meme generatoren online, zoals de een op http://memegenerator.net/. Voorbeelden van populaire memes die zijn gebruikt in de horeca zijn:

  • Ijshoorntjes: Australische komiek Alki Stevens wordt gecrediteerd voor het creëren van het idee van het hebben van plezier met ijs kegels. De oorspronkelijke grap liet een bestuurder in een drive-through aanbrengen van ijshoorntjes op zijn blote borst op de borsten van een vrouw te simuleren. De meme geïnspireerd ongeveer 12.000 unieke video’s van mensen grijpen ijshoorntjes in rare manieren.
  • Mensen Getting Gelukkig met hun salades: Chicago ontwerper Mark Hauge geparodieerd de gemeenschappelijke reclame praktijk van het schieten reclamecampagnes met mensen alleen eten en lachen. Bloggers begon met behulp van foto’s en meme bijschriften zoals “Vrouwen Lachen Alleen met salades,” en “Guy Deelt een Risque Joke met Zijn fruitsalade.”
  • Rachael Ray en Captain Obvious: Zelfs beroemde chef-koks soms creatief geblokkeerd worden. Rachael Ray trok de aandacht toen ze aangeboden vanzelfsprekend recepten zoals “Ananas Wiggen ‘en’ Late Night Bacon” op de website van de Food Network, die een keur aan sarcastische recept berichten als “Groentesoep geïnspireerd: Open kan, giet in de pan, warmte, eten en genieten. Overbrengen soep kom is optioneel. “In plaats van het beeld Ray’s kwetsen, de copycat memes eigenlijk veroorzaakt verkeer van de Food Network om spike.
  • Stoere mannen die Tender Kippen: De Perdue Kip reclamecampagne “Het duurt een moeilijke man om een malse kip te maken” inspireerde talloze toneelstukken op de woorden als Rijk Kosher het gebruik van de meme: “. Het duurt een nog hardere man om een Kosher kip te maken”
  • Zombie Colonel Sanders: KFC heeft onlangs opgegraven een oude reclame-strategie – met behulp van de keten oprichter kolonel Sanders als zijn woordvoerder. Helaas, Kolonel Sanders is al lang dood. U kunt verwachten dat een aantal memes over dit onderwerp zien omdat fans lijken niet naar de bedrieger willen, maar het is nog te vroeg om te zeggen of de strategie uiteindelijk een onverzorgd zal zijn.

U kunt beginnen met het genereren van uw eigen memes met behulp van standaard afbeeldingen of het verstrekken van uw eigen creatieve foto’s. Met behulp van memes is een van de gemakkelijkste manieren om de markt op Facebook zonder in de val van steeds te promotionele.

2. Soft-verkopen

Posting grappig, humoristisch, biografische of visueel aantrekkelijke foto’s en video’s naar wens te bevorderen is effectiever op Facebook dan alleen maar mensen te vertellen hoe groot uw eten is. De aanpak soft-sell is voorstander van het plaatsen van een foto van een sappige soft shell crab entrée in plaats van het schrijven van een duizend woorden over. Krijg visuele, en post frequente updates om uw Facebook-pagina. U kunt ook een beroep doen op uw klanten om foto’s te delen en het genereren van interesse in uw restaurant.

3. Het delen van Liefde met meerdere partners

De sociale media platforms bieden de perfecte forum voor groep marketing. U kunt adverteren op Twitter, LinkedIn en andere sites, maar Facebook heeft een indrukwekkende voordeel, omdat het de meeste mensen bereikt. Het aanbieden van prikkels om groepen op Facebook is een geweldige manier om een virale campagne te genereren en om mensen om informatie over uw restaurant met hun vrienden te delen. Je zou kunnen bieden een demografische of filosofische groep van gelijkgestemde mensen een gratis voorgerecht of BOGO deal. Kortingen en coupon zijn altijd populair restaurant marketing tools, maar u kunt profiteren van social media upgrades voor het richten van de klant koopgedrag en demografische profielen nauwkeuriger.

U kunt de Facebook-Graph Search gebruiken om uw brick-and-mortar restaurant profiteren door met behulp van een update van een oudere Facebook-functie. In plaats van het maken van offertes, alles wat je hoeft te doen is het wijzigen van uw woordenstroom om “Check-in Deals.” Het is een van de eenvoudigste manieren om groepen voor prikkels te richten, en Facebook’s Graph Search maakt gebruik van het trefwoord “Check-in Deals” uit te breiden uw reclame te bereiken. Ideeën voor een effectieve Inchecken deals zijn onder andere:

  • Te doneren aan een goed doel of communautaire oorzaak wanneer mensen inchecken
  • Een stimulans voor het inchecken
  • Het aanbieden van kortingen, freebies of stimulansen voor het inchecken van een bepaald aantal keer
  • Crafting een speciale aanbieding voor mensen die de check-in elkaar als groep

4. Say It Loud, en zeg trots

U kunt onverwachte marketing voordelen te krijgen van uw klanten aan te moedigen om hun gedachten op Facebook te spreken. Meer dan 50 procent van de consumenten melden dat ze vinden bedrijven ‘Facebook-pagina’s nuttiger dan gewone websites voor het oplossen van kwesties van de klantendienst. U kunt Facebook gebruiken als uw eigen customer service platform, en het is gratis. Natuurlijk moet je bereid zijn te zien op de chatter, opmerkingen, beoordelingen en klachten en reageren op hen, maar tijdige interacties genereren grote promotionele voordelen. Aanwijzen van een kerel, gal of marketing consultant te houden met je Facebook-aanwezigheid.

Old Dogs en New Tricks

Gemeenschappelijke wijsheid geldt dat je niet kunt leren oude honden nieuwe trucs. Het is een goede zaak dat je een restauranthouder en niet een huishouden huisdier. U kunt leren hoe u uw restaurant effectief de markt op Facebook, zelfs als je niet met een computer-savvy. De doelen van digitale en sociale marketing zijn hetzelfde als traditionele reclame – het is gewoon een kwestie van het aanpassen van uw promotionele aanpak van Facebook-vriendelijke geworden.

Bron: http://www.gourmetmarketing.net/facebook-marketing-ideas-restaurants/