Marketing op Facebook neemt een lichtere tintje als u wilt uw restaurant succesvol te promoten. Klanten houden om te horen over nieuwe menu-items en promotionele evenementen, maar Facebook browsers wil niet het gevoel dat ze opgesloten in een kamer met een agressieve deeltijds verkoper.
Facebook promotiecampagnes die werken en virale aandacht te trekken doen dat omdat ze grappig, luchthartig, visueel aantrekkelijke en ontworpen om eenvoudig te delen. Restaurateurs kunnen gemakkelijk overdreven promotie geworden, maar de beste Facebook-ideeën te vinden van de juiste mix van humor, informatie, klantenservice en speciale aanbiedingen.
Facebook, als de meest populaire sociale media netwerk, is een essentieel onderdeel van een succesvolle restaurant marketingstrategie. Facebook-pagina’s kunnen betrekken klanten, gericht reclame vooruitzichten, een sterkere aanwezigheid op het internet te bouwen, staat gemakkelijke social sharing op de reguliere website van het restaurant en een nuttig forum voor het bemonsteren van de publieke opinie en biedt klanten een plek om te klagen, lof en te communiceren.
Facebook marketing best practices omvatten het versturen van uw menu op Facebook en ervoor te zorgen dat je praat met lokale mensen in plaats van taalkundig bedreven marketeers in India. Met behulp van geo-targeting, sociaal-advertentie targeting en lokale e-maillijsten voor uw berichten zorgen ervoor dat u uw doelgroep te bereiken. Andere algemene marketing tips voor Facebook zijn onder andere:
Als u wilt promotionele voordelen van Facebook te krijgen, gebruik humor, visuals en achter-de-schermen informatie, zelfs als het niet 100 procent vleiend. Je krijgt hoge cijfers voor eerlijkheid en transparantie, want iedereen weet dat mensen niet perfect zijn en dat onverwachte dingen kunnen gebeuren. Toon mensen die uw restaurant rollen met de stoten en humor in tegenspoed kan vinden. De volgende vier ideeën zijn goede manieren om te beginnen plukken een oogst van uw Facebook marketing zaden:
Memes zijn gedenkwaardige visuele beelden, slogans, verhalen, video’s of zelfs beelden die zo populair dat mensen coöpteren ze hun oorspronkelijke berichten te vervangen met humoristische ideeën of reclameboodschappen. Een voorbeeld hiervan is President Barack Obama’s campagne van beroemde poster boodschap “HOOP” worden vervangen door “HOPELOOS” OR “VERLAAT ALLE HOOP.”
U kunt uw restaurant met deze memes op Facebook te bevorderen en grote publiek aan te trekken, en de marketing strategie niet veel geld of tijd kosten. U kunt zelfs het genereren van automatische meme ideeën met gratis meme generatoren online, zoals de een op http://memegenerator.net/. Voorbeelden van populaire memes die zijn gebruikt in de horeca zijn:
U kunt beginnen met het genereren van uw eigen memes met behulp van standaard afbeeldingen of het verstrekken van uw eigen creatieve foto’s. Met behulp van memes is een van de gemakkelijkste manieren om de markt op Facebook zonder in de val van steeds te promotionele.
Posting grappig, humoristisch, biografische of visueel aantrekkelijke foto’s en video’s naar wens te bevorderen is effectiever op Facebook dan alleen maar mensen te vertellen hoe groot uw eten is. De aanpak soft-sell is voorstander van het plaatsen van een foto van een sappige soft shell crab entrée in plaats van het schrijven van een duizend woorden over. Krijg visuele, en post frequente updates om uw Facebook-pagina. U kunt ook een beroep doen op uw klanten om foto’s te delen en het genereren van interesse in uw restaurant.
De sociale media platforms bieden de perfecte forum voor groep marketing. U kunt adverteren op Twitter, LinkedIn en andere sites, maar Facebook heeft een indrukwekkende voordeel, omdat het de meeste mensen bereikt. Het aanbieden van prikkels om groepen op Facebook is een geweldige manier om een virale campagne te genereren en om mensen om informatie over uw restaurant met hun vrienden te delen. Je zou kunnen bieden een demografische of filosofische groep van gelijkgestemde mensen een gratis voorgerecht of BOGO deal. Kortingen en coupon zijn altijd populair restaurant marketing tools, maar u kunt profiteren van social media upgrades voor het richten van de klant koopgedrag en demografische profielen nauwkeuriger.
U kunt de Facebook-Graph Search gebruiken om uw brick-and-mortar restaurant profiteren door met behulp van een update van een oudere Facebook-functie. In plaats van het maken van offertes, alles wat je hoeft te doen is het wijzigen van uw woordenstroom om “Check-in Deals.” Het is een van de eenvoudigste manieren om groepen voor prikkels te richten, en Facebook’s Graph Search maakt gebruik van het trefwoord “Check-in Deals” uit te breiden uw reclame te bereiken. Ideeën voor een effectieve Inchecken deals zijn onder andere:
U kunt onverwachte marketing voordelen te krijgen van uw klanten aan te moedigen om hun gedachten op Facebook te spreken. Meer dan 50 procent van de consumenten melden dat ze vinden bedrijven ‘Facebook-pagina’s nuttiger dan gewone websites voor het oplossen van kwesties van de klantendienst. U kunt Facebook gebruiken als uw eigen customer service platform, en het is gratis. Natuurlijk moet je bereid zijn te zien op de chatter, opmerkingen, beoordelingen en klachten en reageren op hen, maar tijdige interacties genereren grote promotionele voordelen. Aanwijzen van een kerel, gal of marketing consultant te houden met je Facebook-aanwezigheid.
Gemeenschappelijke wijsheid geldt dat je niet kunt leren oude honden nieuwe trucs. Het is een goede zaak dat je een restauranthouder en niet een huishouden huisdier. U kunt leren hoe u uw restaurant effectief de markt op Facebook, zelfs als je niet met een computer-savvy. De doelen van digitale en sociale marketing zijn hetzelfde als traditionele reclame – het is gewoon een kwestie van het aanpassen van uw promotionele aanpak van Facebook-vriendelijke geworden.
Bron: http://www.gourmetmarketing.net/facebook-marketing-ideas-restaurants/