7 Tips & trucs voor het creëren van een prachtige restaurant website

Om een goede site te creëren voor mensen, moet je beginnen met denken op dezelfde manier waarop zij dat zouden doen. Als het gaat om het ontwerpen van een prachtige restaurant website, waar moet je je gedachten bij houden? Nou, waarom gaan mensen graag naar restaurants? Voor het eten, de sfeer, om te ontspannen en het hebben van een gezellige tijd met vrienden. Die gedachte onthouden kan je echt helpen bij het oprichten van een bruikbare en mooie website voor je restaurant.

Gasten kunnen gebruik maken van de kans om kennis te maken met je menu, stijl, interieur en diensten. Bovendien betekent het hebben van een website ook dat je online bestellingen kunt ontvangen, en reserveringen van mensen die geïnteresseerd zijn geraakt in je restaurant. Een website is een noodzakelijke eigenschap van elk modern bedrijf.

Dus vandaag wil ik het graag hebben over het creëren van een goed design voor je restaurant website. In eerste instantie lijkt het makkelijk, maar toch zijn er een paar tips die je volkomen zou moeten volgen voor een prachige website waar je trots op kunt zijn.

1. Doelgroep

Vanaf het begin moet je je doelgroep vaststellen. Als er een universiteit in de buurt van je cafe is, dan zullen studenten waarschijnlijk je regelmatige bezoekers zijn. Als er een bussinescentrum niet ver van je restaurant is, dan kun je zakelijke types verwachten om te lunchen bij je restaurant. Controleer je omgeving voor het type doelgroep, hun leeftijd en uiteindelijk ook hun voorkeuren.

Nadat de doelgroep is gedefinieerd kun je beginnen met het designen van je website. Als het meer een ‘studenten cafe’ zal worden is een schoon en helder ontwerp de perfecte keus. Maar als je graag meer managers en kantoormedewerkers wilt aantrekken, ga dan voor een elegante en professionele stijl.

Je kan ook ‘happy hours’ of andere kortingen inzetten om meer bezoekers te trekken. Vergeet niet om op je website een extra pagina, slider image of een pop-up window in te stellen om je bezoekers op de hoogte te stellen van je actie. Hier zie je een goed voorbeeld daarvan. De bezoekers van deze website zijn goed geinformeerd over de actie, omdat het op de hoofdpagina staat.

2. Hou het simpel

Elke goede restaurant websites zou de volgende pagina’s moeten hebben: een startpagina of hoofdpagina, het menu, en een contact formulier. Zonder deze dingen is je website nooit compleet. Je kan ook een beoordelingen pagina toevoegen. Zo kunnen je bezoekers zien wat mensen zeggen over je website.

Ook moet je proberen om het zo eenvoudig mogelijk te houden. Als een gebruiker in drie klikken niet kan vinden wat hij zoekt, zal hij de pagina verlaten.

3. Kleurenschema

Heb je gemerkt dat het kleurenpalet van veel restaurants bestaat uit vier kleuren: bruin, wit, zwart en rood. Natuurlijk zijn er meer kleuren, maar dit zijn de meest gebruikte kleuren. Ze hebben ook allemaal een andere betekenis. Zo staat bruin voor betrouwbaarheid, stabiliteit en het vasthouden aan traditie. Wit staat voor frisheid, zuiverheid en vrijheid. Zwart word geassocieerd met mysterie en de kracht van schepping. En rood word het meest gebruikt door fastfood restaurants en staat voor geheime verlangens. Deze kennis kun je in je voordeel gebruiken.

4. Makkelijk te gebruiken contact formulier

Je restaurant website moet een eenvoudig te gebruiken contact formulier of feedback formulier hebben. Het is niet genoeg om alleen een telefoonnummer en e-mail adres op je contact pagina te hebben.

Vergeet ook niet om een kaart te plaatsen bij de locatie van je restaurant. Zo voorkom je vragen over waar je restaurant ligt.

5. Blijf sociaal

Er zijn een tal van sociale websites die je kunt gebruiken om informatie te delen en het vinden van toekomstige klanten. Laat je bezoekers je nieuws, feeds en updates volgen. En zelfs je medewerkers zouden dit moeten doen. Blijf open staan voor communicatie, en wees vriendelijk tegen je klanten.  Zo zullen zij ook handelen op dezelfde manier.

Mond tot mondreclame is ook heel belangrijk. Deel informatie die nuttig is voor je doelgroep, bijvoorbeeld de regels voor gezonde voeding met bijbehorende gerechten van je menu.

6. Afbeeldingen van hoge kwaliteit

Op het web zijn we voortdurend aan het vechten om aandacht en de website is meestal op de front-end proberen om mensen te klikken in en ontdek meer. Daarom moet aantrekkelijk zijn allereerst. Grote achtergrond foto’s zijn een geweldige keuze voor het restaurant website design.

Ook kunt u een aantal beelden van hoge kwaliteit om het menu pagina om aan te tonen hoe uw gerechten lijken toe te voegen. Maak de beelden “heerlijk”, worden ze verondersteld een eetlust op te wekken. Food fotografie moet een verlangen om ze uit te proberen, want als ze dat doen, kunnen mensen niet wachten om de stap naar uw restaurant en een hapje te wekken.

Bovendien kunt u een aantal interieurfoto’s toevoegen aan uw site om de gezellige sfeer die heerst in uw restaurant te brengen.

7. “Over ons” pagina

Uw website is een instrument om te winnen over de menigte en naar boven uw concurrenten. De “Over ons” pagina moet uniek zijn en je onderscheiden van de massa. Probeer uw persoonlijkheid laag vinden en voeg daar. Toon uw potentiële klanten hoe vriendelijk en professioneel uw team is.

Mensen lezen het web informatie anders dan de manier waarop ze te lezen boeken en tijdschriften. Ze lezen vloeiend, het selecteren van de belangrijkste punten voor zichzelf. Houd dit feit in het achterhoofd en markeer de belangrijkste moment met vet lettertype. Het zal niet helpen alleen waar te nemen van de informatie beter, maar ook om te indexeren voor zoekmachines, zoals Google.

Conclusie

Deze tips zijn bedoeld voor beginners, maar ik hoop dat de pro’s ze ook waarderen. Bepaal je doelen en probeer ze te bereiken met de hulp van uw website. Vergeet niet dat perfectie is een reis is, geen bestemming.